مصاحبه آرشیو خبر ها
هدف و استراتژی همیشگی یوونتوس در نقل و انتقالات مشخص است!

هدف و استراتژی همیشگی یوونتوس در نقل و انتقالات مشخص است!

 

هرچند به الگری و تصمیماتش ایمان دارد اما اسپالتی را ستایش می‌كند و به درخشش بنتانكور و بازگشت دوباره دی‌شیلیو به فرم خوبش بسیار امیدوار است؛ با این همه رویایش تنها یك چیز است: بازگشت به یووه.

 

وقتی در تابستان 2008 پس از یازده سال یوونتوس را ترك كرد، سی و چهار ساله بود. آن روزها او خوب می‌دانست وداع با یووه در واقع همان معنی خداحافظی با فوتبال برای او خواهد بود. اتفاقی كه دو سال بعد برای او محقق شد. مدافع فراموش‌نشدنی یووه این روزها 42 ساله است و چند تجربه مربیگری را نیز در این سالها از سر گذرانده است. ائ.

 

الساندرو بریندلی در گفتگوی مفصل با «numero‐diez» در خصوص تیم سابقش صحبت‌های جالب توجهی را گفته كه بخش‌هایی از آن با هم مرور می‌كنیم:

 

راه‌حل استراتژیك الگری در خصوص كاهش نقش دفاعی میرالم پیانیچ در نسخه جدید تاكتیكی یوونتوسِ این فصل را چطور ارزیابی می‌كنید؟

 

من فكر می‌كنم كیفیت مطلوب یك بازیكن باید در تمامی نقاطی كه از او بازی گرفته می‌شود نمایان باشد. مشخصاً در مورد پیانیچ باید بگویم؛ او برای استمرار بازی‌های خوبِ فصل گذشته‌اش نیاز به اعتماد به نفس و همكاری بیشتر با سایر بازیكنان تیم دارد؛ برای قرار گرفتن در سطح بالا باید این خصیصه را در خود ارتقاء دهد.

 

دی‌شیلیو چگونه می‌تواند در سریع‌ترین زمانِ پیش‌رو، اعتماد الگری را بدست بیاورد؟

 

انتظارات از او بالاست. بعد از درخشش در میلان نتوانست روند روبه رشدش را ادامه دهد اما ملحق شدن به بیانكونری می‌تواند آغازِ فصلی جدید برای او باشد. رسیدن به آمادگی 100 درصدیِ ماتیا می‌تواند سومین ضلعِ تركیب استثناییِ كیه‌لینی و ساندرو در خط دفاعی باشد.

 

این روزها همه درباره لزوم اتخاذ تغییری تاكتیكی در یووه صحبت می‌كنند. مثل تغییر سیستم به 3‐3‐4. نظر شما چیست؟

 

من مطمئنم خود الگری با توجه به نفراتی كه در اختیار دارد همیشه بهترین تصمیم را برای روند سیستماتیكِ تیم می‌گیرد.

 

آیا ماتوئیدی می‌تواند یكی از هافبك‌های اصلی یووه در بازی‌های این تیم باشد؟

 

بازیكن فرانسوی یووه در دو بازی كه از او دیدم به خوبی با تیم هماهنگ شده بود و توپ را به خوبی در میدان به حركت درمی‌آورد. او می‌تواند یكی از بازیكنان كلیدی یووه در میانه زمین باشد. ماتوئیدی از آن دسته بازیكنانی است كه می‌تواند نتیجه هر بازی را به نفع تیمش رقم بزند.

 

آیا بنتانكور همانطور كه الگری گفته، می‌تواند سورپرایز یووه در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشد؟

 

هرچند او بسیار جوان است اما شخصیتِ بازی او در مقابل جنوا بسیار فراتر از سنش به نظر می‌رسید. آرامش و تمركز او در زمین برای بازیكن جوانی به سنِ او بسیار مهم است. من هم فكر می‌كنم او بتواند بازی‌های زیاد و موفقی را برای یووه در لیگ قهرمانان و سری آ انجام دهد.

 

 

مهلت نقل و انتقالات تابستانی به پایان رسید و علی‌رغم فروش، قرض و جذب‌های فراوان اما گروهی اندك از طرفداران یووه همچنان ناراضی هستند. شما جزو كدام دسته هستید؟ موافقین یا منتقدین؟

 

برای ابراز رضایت یا انتقاد از این موضوع باید استراتژی همیشگی یووه در بازار نقل و انتقالات را فراموش نكرد. شاید نزدیك‌ترین باشگاه به سبك سیاست‌گذاری یوونتوس، رئال مادرید باشد. باشگاه‌های ایتالیایی در سالهای اخیر همواره تلاش كرده‌اند با اعتماد كردن به جوانان بومی و بها دادن به آنها در تركیب تیم‌های بزرگ، ضمن ارتقای سطح فوتبال ایتالیا، استراتژی هدفمندی را دنبال كنند كه برای آنها در یك بازه زمانی چند ساله سوددهی چند جانبه‌ای دارد. به همین خاطر من انتقاد به بازار تابستانی یووه را چندان منطقی و به‌جا نمی‌بینم.

 

به نظر می‌رسد خبر مصدومیت كیه‌لینی حسابی اردوی بیانكونری را در نگرانی فرو برده است؟

 

هرچند توانمندی‌های تكنیكی او عادی است اما هوشمندی، تصمیم‌گیری‌ها و قدرت رهبری او غیرعادی و فوق‌العاده است. در عین حال جورجو كیه‌لینی پیش از هر چیز مانند همه ما یك انسان است و طبیعتاً نیز نمی‌تواند همیشه در یك فرم ثابت باقی بماند.

 

حواشی سیستم VAR در دو دیدار نخست یوونتوس درفصل جدید را چطور ارزیابی می‌كنید؟

 

من جزو علاقه‌مندانش نیستم؛ این سیستم تمام جذابیت و زیبایی فوتبال را از بین می‌برد. برای مقابله با تصمیم‌گیری‌های نادرست در مسابقات می‌توانیم راه‌های دیگر را امتحان كنیم. مثلاً تعداد داوران را افزایش دهیم یا از این تكنولوژی تنها در تشخیص به ثمر رسیدن یا نرسیدن گل در طول یك بازی استفاده كنیم.

 

عملكرد و شیوه كدام مربی در دنیا و ایتالیا شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

 

من همیشه بازی تیم‌های تحت هدایت پپ گواردیولا را دنبال می‌كنم. مورینیو را نیز به خاطر نوع تمرینات و هیجانات و انگیزشی كه به تیم‌هایش می‌دهد دوست دارم. در ایتالیا نیز اسپالتی را برای متد هجومی تیم‌های تحت هدایتش می‌پسندم. هر فرد علاقه‌متد به مربیگری می‌تواند از هر كدامِ این مربیان یك نكته آموزشی مهم فرا بگیرد.

 

بزرگ‌ترین رویای الساندرو بریندلی چیست؟

 

بازگشت به روزهای بازی در یووه تنها می‌تواند پرواز در رویایی دور از دسترس به نظر بیاید اما تمرین دادن و مربیگری در یووه رویایی است كه می‌تواند روزی محقق شود.

 

گفتنی است الساندرو بریندلی مدافع و كاپیتان سابق یووه از سال 1997 تا 2008 در یوونتوس حضور داشت و با لباس سیاه و سفید این تیم در حدود 200 بازی به میدان رفت.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: